Polish English French German Russian Ukrainian

"Mówią, że najpiękniejszy uśmiech ma ten, który wiele wycierpiał"
ks. J. Twardowski
  • logo10.jpg
Smaller Default Larger

Wycieczka krajoznawcza

Dnia 8 czerwca bieżącego roku uczniowie Gimnazjum w Niebylcu udali się na wycieczkę krajoznawczą po terenach naszej gminy. Celem wyjazdu było pokazanie młodzieży zabytków oraz odwiedzenie ciekawych miejsc w naszym regionie. Uczniowie wraz z opiekunami opuścili szkołę o godz. 9:20.
Pierwszym punktem programu było zwiedzanie cerkwi w Bliziance. Pan Grzegorz Smela, który był naszym przewodnikiem, przybliżył nam jej historię i wszyscy weszliśmy do środka.

- W budynku trwają prace renowacyjne, lecz uważam, że jest to piękny zabytek, o którym nie wolno nam zapomnieć – stwierdziła Alicja Murias.

Kolejnym odwiedzonym przez nas miejscem był grób niemieckiego pilota, którego samolot rozbił się w Gwoźnicy Górnej podczas II wojny światowej. Mieliśmy możliwość wysłuchania opowieści o tym wydarzeniu.
- Nie sądziliśmy, że w naszej gminie miało miejsce takie wydarzenie – mówili zaskoczeni uczniowie.

Potem udaliśmy się do muzeum Juliana Przybosia. Choć budynki nie są w najlepszym stanie, mogliśmy wejść do środka i dokładnie obejrzeć jeden z nich. Potem zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie i ruszyliśmy do jednego z piękniejszych miejsc w naszym rejonie. Udaliśmy się na Patrię - najwyższe wzniesienie w Gwoźnicy. Każdy był zachwycony widokami. Następnie odwiedziliśmy gwoźnicki cmentarz, gdzie znajduje się grób Juliana Przybosia. Poeta został pochowany na cmentarzu w Gwoźnicy Górnej, choć jego marzeniem było spoczywać na Patrii.

- Dowiedziałam się kilku ciekawych informacji o Przybosiu, a także poznałam historię innego mieszkańca Gwoźnicy, którego zabytkowy nagrobek przeszedł niedawno renowację - opowiada Julia Flisiak.
Kolejny punkt programu sprawił młodzieży bardzo dużo radości, ponieważ odwiedziliśmy stadninę koni w Lutczy. Mieliśmy możliwość pogłaskania zwierząt oraz zobaczenia ujeżdżalni.
- Kiedyś jeździłam konno, więc cieszyłam się, bo mogłam powspominać tamte chwile - opowiada uczennica III klasy gimnazjum.
Ostatnim już punktem naszej wycieczki było odwiedzenie starego kościoła w Lutczy pochodzącego z XV wieku. Dowiedzieliśmy się dużo ciekawych rzeczy na jego temat i dokładnie obejrzeliśmy świątynię od środka.
- Trudno było oderwać wzrok od pięknych malowideł na ścianach - tłumaczyli uczniowie.
- Nie myśleliśmy, że w naszej gminie znajdują się tak niesamowite zabytki - dodali inni.
Sądzę, że wycieczka wszystkim bardzo się podobała. Uważam, że wyjazdy tego typu są potrzebne, ponieważ uczniowie mogą dużo dowiedzieć się o ciekawych miejscach i historii swojego regionu. Jesteśmy wdzięczni nauczycielom za umożliwienie nam lepszego poznania Gminy Niebylec. Podziękowania składamy również na ręce pana wójta, dzięki któremu mogliśmy korzystać w czasie naszej wycieczki ze szkolnego autobusu.